czwartek, 21 lipca 2011

Reguły wiadomości w programie pocztowym Mail

Co to jest? Wprowadzenie porządku w otrzymywanych mailach. Zobaczycie jak to jest czytelnie zrobione i ile jest możliwości. Przykładowo zapisaliście się na listę dyskusyjną Szarlotka. Wypadałoby, aby wiadomości z tej listy były od razu kierowane do utworzonego przez Was katalogu. A może macie jeszcze inne newslettery (newsletter to elektroniczna forma biuletynu lub czasopisma rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do prenumeratorów). Dla każdego można utworzyć odrębny katalog. Ja na poniższym obrazku mam przykład (może mało fortunny), ale obrazuje to co mamy zrobić. Zresztą jest tam wiele możliwości. Czy trzeba to robić? Jeśli zapiszecie się do jakiegoś newslettera to trzeba, bo wtedy unikniecie bałaganu w Waszej skrzynce pocztowej. 
Zaznaczam sobie mail, dla którego adresu zrobię regułę.


Tworzę nową skrzynkę pocztową o nazwie Sympatia. Naciskam plusik w lewym dolnym rogu, wybieram: nowa skrzynka pocztowa i jej lokalizację. 




Teraz klikam Mail (koło Jabłuszka) wybieram Preferencje, następnie wybieram Reguły.


Klikam Dodaj regułę i pokazuje mi się takie okienko. W opisie piszemy jej tytuł, aby nam się reguły nie myliły. Moja bedzie miała opis: sympatia.


Można skopiować adres nadawcy, można wpisać. Te poniższe okienka to taki przedobrzony przykład. Na poniższych okienkach widać jak stworzyłam regułę, aby listy z poczty serwisu sympatia.pl trafiały do odpowiedniej skrzynki.








W okienku naszej reguły wiadomości pod poleceniem: wykonaj poniższe czynności mamy różne opcje. Można poeksperymentować i wybrać to, co nam najbardziej odpowiada. Tutaj mam zaznaczony kolor.




Możemy wybrać parę akcji jak na poniższym zrzucie części okienka naszej reguły (góra okienka została wycieta). Nie wybierajcie czerwonego koloru, tylko bardziej pastelowe.


Nasze reguły można zmieniać, klikając w okienku Reguły Wiadmomości na przycisk Edycja.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz